2012-12-15

Εσείς τι τίτλο έχετε στη βιβλιοθήκη σας;

Έχοντας δουλέψει σε 3 βιβλιοθήκες από τις οποίες μόνο στη μία είχα την πολύ συγκεκριμένη θέση του “καταλογοράφου”, δεν είχα σκεφτεί τι “τίτλο” να μου βάλω όταν κάποιος με ρωτά: Τι θέση κατέχετε στη βιβλιοθήκη σας; Ο προβληματισμός αυτός μου προέκυψε απόψε πηγαίνοντας να συμπληρώσω μια αίτηση για συνέδριο. Η αίτηση ήταν στα αγγλικά και ζητούσε και διευκρίνιση για το τι θέση κατέχω στη βιβλιοθήκη. Ψάχνοντας στη λίστα πολλαπλής επιλογής συνειδητοποίησα ότι το θέμα δε με είχε απασχολήσει σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν έχω ξεχάσει την ορολογία για τις διάφορες θέσεις.

Οι επιλογές που είχα ήταν:

Acquisitions, reference, community services, corporate, serials, systems librarian και library manager/director.

Όπως τα έβλεπα ένα – ένα διαπίστωσα ότι μου ερχόταν να “τσεκάρω” περισσότερες από μία επιλογές.

  • Acquisitions librarian; αν είναι αυτός που του δίνουν ένα Χ ποσό και επιλέγει τι θα αγοράσει, και επιλέγει ποια δωρεά θα βάλει στη συλλογή και ποια όχι και αποφασίζει τι θα αποσύρει και τι όχι, τότε μάλιστα, εγώ είμαι η υπεύθυνη για τις προσκτήσεις του παραρτήματός μου.
  • Reference librarian; αν είναι αυτός που θα καλύψει τις πληροφοριακές ανάγκες και θα απαντήσει στα ερωτήματα των χρηστών, τότε yeap, το κάνω κι αυτό.
  • Systems librarian; αν υποθέσουμε ότι υπάρχει τέτοιος ρόλος στη βιβλιοθήκη που εργάζομαι, τότε μάλλον κάνω κάτι πολύ λίγο κι απ’ αυτό (δεν θα πω ότι κάνω πράγματα που δεν κάνω αλλά υπάρχουν κομμάτια αυτής της “λειτουργίας” – ως functions αναφέρονταν όλες οι θέσεις και στην λίστα που προανέφερα – που υπηρετώ, στο βαθμό που επιτρέπουν οι γνώσεις και οι ικανότητές μου). Αν και για να είμαι ειλικρινής, αυτό τον ρόλο στη βιβ/κη μας τον έχει αναλάβει το ΕΚΤ Smile
  • Library manager/director; ένα είναι σίγουρο, ότι δεν είμαι αυτό το τελευταίο. Και είναι το μόνο για το οποίο έχω αποδείξεις ότι δεν είμαι! Δε φαίνεται ούτε στο μισθό μου, ούτε στο οργανόγραμμα της υπηρεσίας. Επίσης, δεν έχω υφισταμένους, άρα ποιον να διοικήσω; Από την άλλη, είμαι το “contact person” (Smile with tongue out) για ό,τι αφορά το παράρτημα στο οποίο δουλεύω, οπότε;

Τρικυμία εν κρανίω όπως καταλάβατε. Και θα μου πείτε τώρα γιατί σας ζαλίζω με όλα αυτά; μα είναι απλό. Γιατί πολύ θα ήθελα να ξέρω πόσοι από εσάς έχετε συγκεκριμένη θέση και πόσοι προσληφθήκατε με συγκεκριμένη περιγραφή θέσης;

Δεν ξέρω καν αν στο δημόσιο τομέα υπάρχει περιγραφή θέσης για οποιαδήποτε θέση, οπότε, ως συνήθως ζητάω τα φώτα σας.

     

Δεν υπάρχουν σχόλια: